fredag 17 april 2009

Nya tillbehör

Vi har precis fått lägga händerna på de senaste digitala tillbehören från Comfort Audio och det slår mig vilka möjligheter som finns med den nya tekniken. Den digitala signalen och standardkopplingar för saker som TV, mobil, dator, mp3-spelare etc gör att vår son kommer att få betydligt lättare att hantera sin omvärld. I morse så testade vi t ex att koppla in TV:n och han kunde sedan sitta långt bort från TV:n, bredvid sin lillebror och jag själv som pratade och gjorde andra ljud, och ändå följa varenda detalj. Nu letar jag i högarna av gamla tekniska prylar efter en liten konvertieringsplugg (ni vet den där högen med gamla sladdar, kablar, modem, etc som de flesta familjer numera har) så att jag kan koppla min mobil till sändaren och sedan ska vi ringa farmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar